Szybko i sprawnie dzięki czytelnemu oznakowaniu, przejrzystemu kierowaniu i nieskomplikowanemu zarządzaniu informacjami.

Lean Management

LEAN – szansa dla produkcji i administracji

Lean management jest najczęściej na świecie praktykowaną koncepcją zarządzania przedsiębiorstwem i związany jest przede wszystkim z indywidualnym zarządzaniem produkcją. Idea Lean Management pochodzi z Japonii i oznacza "szczupłe zarządzanie”. Pierwszym, którym zastosował i jednocześnie rozwinął tę metodę był producent samochodów Toyota. Firma opracowała zasady i narzędzia systemu produkcyjnego oraz kulturę pracy.
Wydajne systemy produkcyjne Lean obejmują produkcję, procesy biurowe i kulturę pracy, która powstaje poprzez przyjęcie i akceptacje tej filozofii przez wszystkich pracowników. Wyróżnić można metody, narzędzia i filozofię Lean. Filozofię i zasady Lean można zastosować w każdym przedsiębiorstwie, natomiast narzędzia muszą być indywidualnie dostosowane dla każdego przedsiębiorstwa.
Ostateczny cel dla wszystkich przedsiębiorstw jest taki sam. Wyeliminować te części procesu, które nie mają wartości dodanej. Zasada ta odnosi się zarówno do produkcji jak i pracy administracyjnej. W ten sposób firma zyskuje na konkurencyjności, a personel dzięki przejrzystej strukturze i stabilnym procesom jest bardziej zorientowany na cel.
Shopfloor Management - zarządzanie na produkcji i w administracji
Lepsza komunikacja pomiędzy kierownictwem a pracownikami, jak również ich silna integracja procesów zmian i poprawy są podstawą do zarządzania na produkcji lub w administracji. Profesjonalne wsparcie zapewnia asortyment DURAFRAME®.
Kaizen w praktyce
Badanie zdolności i optymalizacji procesów - ta podstawowa koncepcja procesu ciągłego doskonalenia jest podstawowym budulcem filozofii Kaizen. Pomocne są tablice informacyjne i systemy paneli informacyjnych. 
Wizualizacja i przejrzystość metody 5S
Prawidłowe oznakowanie i wizualizacja zapewniają redukcję źródła błędów i skracają czas ich wyszukiwania. Powoduje to wymierne zwiększenie wydajności w zakresie produkcji, logistyki i administracji. Za pomocą odpowiednich produktów Durable stwarza idealne warunki, aby umożliwić pracę zgodnie z zasadami 5S.
First in - first out / pierwsze weszło - pierwsze wyszło
Co pierwsze przychodzi, jest przetwarzany jako pierwsze - zasada FIFO (z ang.  „ first in, first out” – pierwsze weszło/przyszło – pierwsze wyszło) jest narzędziem LEAN do szybkich i skutecznych procedur. Sprawdzona metoda skraca czas oczekiwania oraz zapobiega wadom jakościowym. 
Wydajność i elastyczność
W tak zwanym obszarze "flow" praca jest najbardziej produktywna  – idealne warunki do tego można stworzyć z pasującymi produktami. Czy na produkcji czy w administracji, elastyczne produkty takie jak np. wózki transportowe są szczególnie pomocne pracownikom w ich codziennej pracy

Gotowe rozwiązania DURABLE dla większej efektywności w biurze i w firmie.

Już od wielu lat produkcja i procesy administracyjne w firmie DURABLE przeprowadzone są zgodnie z zasadami Lean. DURABLE posiada wiedzę w zakresie efektywnego wyposażenia biur i jednocześnie konsekwentnie poszerza swój asortyment. Zgodnie z zasadami LEAN Durable oferuje funkcjonalne produkty, które wspierają optymalizację procesów w firmie.

Sprawna komunikacja dzięki koncepcjom wizualizacji w produkcji i administracji

Zarządzanie przestrzenią 

Widoczność i łatwość zrozumienia raportów produkcyjnych lub materiałów informacyjnych odgrywają istotną rolę w zarządzaniu przestrzenią. Przy niewielkim wysiłku, bieżące zmiany są aktualizowane codziennie w postaci kluczowych liczb i zmiennych.

Dzięki wczesnemu rozpoznaniu i komunikowaniu niezbędnych zmian, z naciskiem na rozwiązywanie problemów, możliwe jest szybkie wdrożenie przy zachowaniu osobistej odpowiedzialności.

Wraz z wprowadzeniem zarządzania przestrzenią sklepową lub biurem, w całym zespole buduje się niezwykle wysoki poziom dyscypliny i spójności jako element kulturowy, oprócz metodycznego, praktycznego wsparcia w sferze codziennego zarządzania i kontroli.

Zarządzanie przestrzenią zapewnia sukces firmy poprzez rozwijanie umiejętności adaptacji i dostosowywania się do przyszłych wymogów, a jednocześnie rozwija kulturę korporacyjną efektywnej interakcji. Współpracy sprzyjają prostsze struktury przywódcze, lepsza komunikacja i wysoki poziom osobistej odpowiedzialności pomiędzy różnymi szczeblami pracowników.

Profesjonalne zarządzanie powierzchnią z DURAFRAME®

Wszechstronne, foliowe ramki informacyjne firmy DURABLE oferują idealne rozwiązania do zarządzania przestrzenią w administracji i produkcji. Niezależnie od tego, czy są one mocowane w sposób samoprzylepny, czy magnetyczny, posiadają przyciągające wzrok kolory bezpieczeństwa lub dodatkowe funkcje, takie jak np. uchwyt na długopis - możliwości ich zastosowania są nieograniczone.

KAIZEN

Kaizen zanczy po japońsku- zmiana: (KAI) na dobre lub (ZEN) na lepsze. W Lean Managment, termin Kaizen ma dwa różne znaczenia. Po pierwsze, oznacza zakotwiczenie filozofii ciągłego doskonalenia w umysłach pracowników oraz ciągłe badanie i optymalizowanie siebie samego oraz wszystkich procesów. Po drugie, Kaizen to nazwa warsztatu, który ma na celu działalność w konkretnym obszarze lub miejscu pracy.
Warsztat Kaizen może działać od jednego do pięciu dni i ma na celu ulepszenie takich obszarów jak: ergonomia, czas realizacji, wydajność lub produktywność, zapasy lub zamówienia i czystość.


Sukcesywne doskonalenie procesów

Do konkretnych rozwiązań- wypracowanych podczas warsztatów- których nie da się wdrożyć od razu, zespół ustala listę rzeczy do zrobienia- z obowiązkami i terminami. Wdrożenie jest rejestrowane i sprawdzane pod kątem możliwości dalszej poprawy. Jeżeli stan faktyczny funkcjonuje w sposób zadowalający, jest określany jako standard i przenoszony na inne miejsca pracy i/lub obszary, do których pasuje.

Odpowiednie produkty

Ramka informacyjna DURAFRAME GRIP® A4
Numer produktu: 4968
Ramka informacyjna DURAFRAME GRIP® A4
Ramka informacyjna do prezentacji informacji na powierzchniach tekstylnych, takich jak panele tekstylne oraz panele akustyczne.
System paneli prezentacyjnych VARIO® WALL 5
Numer produktu: 5551
System paneli prezentacyjnych VARIO® WALL 5
Uchwyt ścienny z metalu z 5 panelami SHERPA® w formacie A4, dostępnych w czerwonym, granatowym lub pomarańczowym kolorze.
System paneli prezentacyjnych VARIO® MAGNETIC WALL 5
Numer produktu: 5914
System paneli prezentacyjnych VARIO® MAGNETIC WALL 5
Magnetyczny uchwyt ścienny z 5 panelami w formacie A4.

Wizualizacja dla efektywnych procesów pracy w administracji, logistyce i produkcji

Wizualizacja, przejrzystość i organizacja dzięki 5S

Wizualizacja i organizacja to podstawa efektywnej pracy w przestrzeniach biurowych, produkcyjnych i logistycznych. DURABLE konsekwentnie wdraża zasadę wizualizacji według 5S i zarządzania przestrzenią- we własnych zakładach produkcyjnych, w nowym centrum logistycznym oraz administracji z wykorzystaniem własnych produktów.

Czym jest 5S i jak to wdrożyć w praktyce?

5S obejmuje 5 zasad: sortowanie - czyszczenie - systematyzacja - standaryzacja - samodyscyplina. Celem 5S jest optymalizacja miejsca pracy: wszystko to, co nie jest już potrzebne lub nie było używane przez długi czas- jest odrzucane. Papierkowa robota jest ograniczona do minimum, a informacje muszą być proste i szybkie do odzyskania. Wszystkie rutynowe procesy są łatwe do zrozumienia i mogą być wizualizowane w dowolnym czasie. Pracownicy mają bez trudu wykrywać wszystkie odchylenia od normy. Dopiero wtedy, całe miejsce pracy jest przyjemne i motywujące. Pracownicy wspólnie z kadrą kierowniczą są odpowiedzialni za tworzenie czystych, ergonomicznych i uporządkowanych miejsc pracy.
W produkcji i logistyce precyzyjne oznakowanie oraz wizualizacja są niezbędne, aby uniknąć błędów i ich czasochłonnych poszukiwań. Dzięki szerokiej gamie produktów, DURABLE oferuje gotowe rozwiązania do oznakowania: pojemników, folderów, regałów i powierzchni magazynowych w firmach. Według badań przeprowadzonych przez Leonardo Group GmbH, tylko poprzez skrócenie czasu wyszukiwania można osiągnąć nawet 20% wzrost produktywności. 

Jakie produkty można zaimplementować?

Varicolor® Pojemniki z szufladami/Tacki na dokumenty

  • Z kolorowymi szufladami, które ułatwiają organizację i wyszukiwanie
  • Wysokiej jakości ABS
  • Ułatwiają orientację 
  • Możliwość układania jeden na drugim, z antypoślizgowymi nóżkiami z tworzywa
  • Możliwość ustawienia w rzędzie- we wszystkich standardowych szafkach biurowych 
  • Wysokiej jakości materiały i standardy produkcji
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 4
Numer produktu: 7604
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 4
Stylowy i innowacyjny pojemnik z 4 kolorowymi szufladami z wysokiej jakości tworzywa sztucznego.
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 4 SAFE zamykana na klucz
Numer produktu: 7606
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 4 SAFE zamykana na klucz
Stylowy i innowacyjny pojemnik z 4 kolorowymi szufladami z wysokiej jakości tworzywa sztucznego.
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 5
Numer produktu: 7605
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 5
Stylowy i innowacyjny pojemnik z 5-cioma kolorowymi szufladami z wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Do dokumentów do formatu A4, C4 oraz mniejszych rozmiarów jak Folio oraz A5. Może być wykorzystany we wszystkich standardowych regałach oraz szafach biurowych.
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 7
Numer produktu: 7607
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 7
Stylowy i innowacyjny pojemnik z 7 kolorowymi szufladami, w tym 3 wysokie i 4 niskie szuflady.
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 10
Numer produktu: 7610
Pojemnik z szufladami VARICOLOR® 10
Stylowy i innowacyjny pojemnik z 10-cioma kolorowymi szufladami z wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Do dokumentów do formatu A4, C4 oraz mniejszych rozmiarów jak Folio oraz A5. Może być wykorzystany we wszystkich standardowych regałach oraz szafach biurowych.
Tacki na dokumenty VARICOLOR® TRAY SET DUO A4
Numer produktu: 7702
Tacki na dokumenty VARICOLOR® TRAY SET DUO A4
Zestaw 2 eleganckich tacek na dokumenty. Możliwość ustawienia w pionie lub kaskadowo.
Tacki na dokumenty VARICOLOR® TRAY SET A4
Numer produktu: 7705
Tacki na dokumenty VARICOLOR® TRAY SET A4
5 eleganckich tacek w zestawie. Można je ustawić w pionie jedną na drugiej lub kaskadowo. Podkreślone kolorami duże strefy chwytu. Łatwy dostęp do dokumentów

Kartoteki/Skoroszyty

  • Mogą być używane jako kompaktowe, ułatwiające organizację kartoteki i skoroszyty
  • Do dokumentów A4
  • Ułatwiają orientację
  • Uprzednio zadrukowane arkusze i etykietki do wykorzystania jako informacje na maszynach lub pojazdach silnikowych 
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką A4
Numer produktu: 2560
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką A4
Skoroszyt zawieszany i do umieszczania dokumentów w segregatorach.
Skoroszyt organizacyjny DIVISOFLEX® A4
Numer produktu: 2557
Skoroszyt organizacyjny DIVISOFLEX® A4
5-częściowy skoroszyt dla perfekcyjnego porządku większej ilości dokumentów. Nadaje sie np. do organizacji spraw związanych z aktami kredytowymi lub ubezpieczeniowymi.
Obwoluta organizacyjna z 3 przegródkami A4
Numer produktu: 2316
Obwoluta organizacyjna z 3 przegródkami A4
Przezroczysta obwoluta A4, z funkcjonalną potrójną przekładką dla praktycznego porządkowania dokumentów.

Magnetyczne ramki na dokumenty/Kieszenie magazynowe

  • Z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej powierzchni
  • Do zastosowania na powierzchniach metalowych, takich jak: półki magazynowe i metalowe pojemniki
  • Szablony do tworzenia etykiet są dostępne w DURAPRINT®
Magnetyczna kieszeń magazynowa 100x38 mm
Numer produktu: 1741
Magnetyczna kieszeń magazynowa 100x38 mm
Kieszeń z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej ściance. Zastosowanie na metalowych powierzchniach takich jak np. półki lub kontenery m magazynie.
Magnetyczna kieszeń magazynowa 150x67 mm
Numer produktu: 1742
Magnetyczna kieszeń magazynowa 150x67 mm
Kieszeń z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej ściance. Zastosowanie na metalowych powierzchniach takich jak np. półki lub kontenery m magazynie.
Magnetyczna kieszeń magazynowa A5 pozioma
Numer produktu: 1743
Magnetyczna kieszeń magazynowa A5 pozioma
Kieszeń z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej ściance. Zastosowanie na metalowych powierzchniach takich jak np. półki lub kontenery m magazynie.
Magnetyczna kieszeń magazynowa A4 pionowa
Numer produktu: 1744
Magnetyczna kieszeń magazynowa A4 pionowa
Kieszeń z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej ściance. Zastosowanie na metalowych powierzchniach takich jak np. półki lub kontenery m magazynie.
Magnetyczna kieszeń magazynowa A4 pozioma
Numer produktu: 1745
Magnetyczna kieszeń magazynowa A4 pozioma
Kieszeń z dwoma paskami magnetycznymi na tylnej ściance. Zastosowanie na metalowych powierzchniach takich jak np. półki lub kontenery m magazynie.

FiFo z prostymi zasadami w organizacji

Pierwsze weszło – pierwsze wyszło

W Lean Production zasada „pierwsze weszło – pierwsze wyszło” jest sprawdzoną metodą zapobiegania nieporozumieniom, czasom oczekiwania, wadom jakościowym i zaległościom. To, co pojawia się jako pierwsze, jest przetwarzane jako pierwsze. FiFo zapewnia również szybkie, niezawodne i wydajne procesy w administracji oraz jest jednym z narzędzi, które muszą być stosowane w efektywnych procesach. Durable dostarcza inteligentne produkty, które wspierają jego realizację:

Flexiboxx i FlexiPLUS

  • System prezentacji dokumentów w formacie A4 (w pionie lub poziomie)
  • Pojemność wypełnienia 23-24 mm
  • Istnieje możliwość rozbudowy do maksymalnego obciążenia wynoszącego ok. 6 kg
  • Dostępny w kolorze czarnym, białym i przezroczystym
Pojemnik na ulotki FLEXIBOXX 6 A4 pionowy
Numer produktu: 1709760
Pojemnik na ulotki FLEXIBOXX 6 A4 pionowy
Zestaw 6 pojemników na dokumenty formatu A4. Wymiary: 240x690x135 mm (SxWxG).
Pojemnik na ulotki FLEXIBOXX 6 A4 poziomy
Numer produktu: 1709785
Pojemnik na ulotki FLEXIBOXX 6 A4 poziomy
Zestaw 6 pojemników na dokumenty formatu A4 w układzie poziomym. Wymiary: 348 x 620 x 95 mm (SxWxG).
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 6 A4 pionowy
Numer produktu: 1700008
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 6 A4 pionowy
Zestaw 6 pojemników na dokumenty formatu A4. Pojemniki z zestawów Flexiplus można odczepiać od zestawu i pojedynczo wieszać na ścianie. Wymiary: 247 x 1080 x 100 mm (SxWxG).
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 2 A4 poziomy
Numer produktu: 1709014
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 2 A4 poziomy
Zestaw 2 pojemników na dokumenty formatu A4 w układzie poziomym. Pojemniki z zestawów Flexiplus można odczepiać od zestawu i pojedynczo wieszać na ścianie. Wymiary: 340 x 250 x 105 mm (SxWxG).
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 2 A5 pionowy
Numer produktu: 1709013
Pojemnik na ulotki FLEXIPLUS 2 A5 pionowy
Zestaw 2 pojemników na dokumenty formatu A5. Pojemniki z zestawów Flexiplus można odczepiać od zestawu i pojedynczo wieszać na ścianie. Wymiary: 180 x 250 x 105 mm (SxWxG).

Sorter do dokumentów

  • Wykonany z blachy stalowej malowanej proszkowo
  • 5 lub 8 przegródek do wygodnego sortowania dokumentów
  • Istnieje możliwość montażu na ścianie
  • Boczne okienka na etykiety 
  • Do formatu A4/folio
Sorter do dokumentów 5 półek A4
Numer produktu: 3360
Sorter do dokumentów 5 półek A4
Sorter do dokumentów wykonany z metalu z pięcioma półkami do wygodnego sortowania dokumentów. Z możliwością zamontowania na ścianie. Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 330 x 360 x 250 mm.
Sorter do dokumentów 8 półek A4
Numer produktu: 3361
Sorter do dokumentów 8 półek A4
Sorter do dokumentów wykonany z metalu z ośmioma półkami do wygodnego sortowania dokumentów. Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 540 x 360 x 250 mm.

Produkty na kółkach

Przepływ i elastyczność

Gdy wszystko idzie dobrze, lubimy mówić, że wszystko idzie gładko. Produkty marki Durable zapewniają pracownikom i ich wytworom możliwość łatwego przyłączenia się do „przepływu”. Dzięki naszym stolikom i wózkom podążaj za trendem „logistyki na kółkach” lub stwórz ''kulturę spotkań'' zgodną z zasadą efektywnego zarządzania przestrzenią z wykorzystaniem naszych wózków na teczki zawieszkowe. W ten sposób, możesz mieć wszystkie dokumenty zawsze pod ręką- w administracji lub na produkcji. Elastyczność w miejscu pracy jest związana z mobilnością naszych stanowisk pracy – wszystko toczy się tam, gdzie jest to możliwe. Z tego względu, uzyskanie maksymalnej elastyczności jest jedną z podstawowych zasad rozwoju naszych produktów.

Wózki na teczki zawieszkowe i stoliki komputerowe

  • Do praktycznego wykorzystania na magazynie i produkcji
  • Posiadają 4 kółka
  • Idealne uzupełnienie wyposażenia biura
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką A4
Numer produktu: 2560
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką A4
Skoroszyt zawieszany i do umieszczania dokumentów w segregatorach.
Wózek transportowy
Numer produktu: 1809693
Wózek transportowy
Wózek transportowy na czterech kółkach do przewożenia ciężkich i/lub ustawianych piętrowo skrzynek Wymiary 400 x 160 x 600 mm (szer. x wys. x głęb.)
Wózek na teczki zawieszkowe SYSTEM 100 MULTI TOP
Numer produktu: 3787
Wózek na teczki zawieszkowe SYSTEM 100 MULTI TOP
Wózek na około 100 teczek zawieszkowych lub ok. 10 segregatorów z uchwytem do zawieszania (szerokość grzbietu ok. 80 mm) lub ok. 18 segregatorów z uchwytem do zawieszania (szerokość grzbietu ok. 40 mm) w formacie A4. Przystosowane do wszystkich standardowych formatów A4, Folio lub foolscap. Z dodatkową dolną półką. Wózek posiada pokrywę na zawiasach, umożliwiających jej otwarcie do 90°. Wymiary zewnętrzne: 875 x 736 x 432 mm (S x W x G)
Stolik do komputera SYSTEM 75 VH
Numer produktu: 3720
Stolik do komputera SYSTEM 75 VH
Stolik do komputera z możliwością regulacji wysokości z 4 półkami. Posiada też wysuwaną półkę na klawiaturę.
Wózek na teczki zawieszkowe ECONOMY TOP 80 A4
Numer produktu: 3098
Wózek na teczki zawieszkowe ECONOMY TOP 80 A4
Wózek na około 80 teczek zawieszkowych w formacie A4, z zamykaną pokrywą. Mobilny na 4 kółkach, w tym 2 z hamulcami gwarantującymi stabilność wózka. Wykonany ze stali, pokrytej żywicą epoksydową chroniącą przed zarysowaniem. Wymiary (wys. x szer. x głęb.): 592 x 655 x 404 mm. Dostarczany w częściach z instrukcją montażu.
Teczka zawieszkowa kieszeń A4
Numer produktu: 2604
Teczka zawieszkowa kieszeń A4
Do przejrzystego przechowywania małej ilości dokumentów niedziurkowanych.
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką ECONOMY A4
Numer produktu: 2561
Skoroszyt zawieszany z przezroczystą okładką ECONOMY A4
Skoroszyt zawieszany i do umieszczania dokumentów w segregatorach.

DURABIN

  • Prostokątny pojemnik na odpady i surowce wtórne z kolorową pokrywką. Pojemność: 60 litrów
  • Posiada mocne uchwyty ułatwiające transport oraz wgłębienia na spodzie podstawy do wygodnego opróżniania
  • Posiada praktyczne szczeliny do zaczepiania worków na śmieci
  • Przechowywanie żywności możliwe we wszystkich kolorach (zgodnie z rozporządzeniem UE 1935/2004/EC), z wyjątkiem koloru czarnego, ponieważ zawiera granulat z recyklingu.
Kosz na śmieci DURABIN® 60L prostokątny
Numer produktu: 1800496
Kosz na śmieci DURABIN® 60L prostokątny
Prostokątny pojemnik o pojemności 60 litrów. Idealny do odpadów i recyklingu. Z mocnymi rączkami ułatwiającymi jego przenoszenie oraz uchwytem na dnie do wygodnego opróżnianie kosza. Szczeliny do zaczepienia worków na śmieci.
Wózek do pojemnika DURABIN® 60L prostokątnego
Numer produktu: 1801666
Wózek do pojemnika DURABIN® 60L prostokątnego
Metalowy, pomalowany na biało wózek do pojemnika DURABIN 60. Cztery skrętne kółka. Wymiary: 260x180x470 mm (SxWxG).

Pobierz ulotkę "Fakty o Lean Management":

Big advantages for small companies: 10 facts about lean management in SMEs
Big advantages for small companies: 10 facts about lean management in SMEs
Discover the 10 facts about lean management in SMEs.
Weryfikacja informacji