
DURABLE – ta nazwa mówi wszystko. Nasza marka od ponad 100 lat jest synonimem naszej misji. Przyszłościowe rozwiązania dla nowoczesnych miejsc pracy, wysoka jakość i wielokrotnie nagradzane wzornictwo. W ciągu ostatnich 100 lat- na całym świecie- sposób, w jaki pracujemy uległ istotnym zmianom. Klasyczne biuro z maszyną do pisania i kalką, to tak samo przeszłość, jak przewożenie towarów w wagonach. Komputery, urządzenia mobilne, metody- takie jak Kaizen, zwinna praca lub lean managment, zmieniają proces pracy w takim samym stopniu, jak rosnąca elastyczność miejsca pracy- kiedy i gdzie pracujemy. Firma DURABLE oferuje szeroki wybór nowoczesnych produktów wykorzystywanych w wielu branżach, na różnych stanowiskach: od uchwytów do tabletów po systemy zarządzania kablami, od organizacji urządzeń mobilnych po różnorodne koncepcje etykietowania i prezentacji.
Założenie 1920
Karl Hunke i Wilhelm Jochheim założyli firmę w 1920 roku w Iserlohn, początkowo produkując metalowe indeksy. W połowie lat trzydziestych firma znacznie się rozrosła, powiększając się o swój własny zakład produkcyjny i budynek administracyjny przy ulicy Wilhelmstraße. Do wybuchu wojny firma zatrudniała około 50 pracowników.

Lata wojny: niedobory surowców, chaos strukturalny
Wybuch II wojny światowej był wyzwaniem dla wszystkich, w tym DURABLE. Trudna sytuacja utrzymywała się przez cały okres wojny. W szczególności, firma miała problemy z zaopatrzeniem się w wystarczającą ilość surowców. Ze względu na niestabilną sytuację w kraju klienci zaczeli odchodzić, a firma zaczęła borykać się z problemami finansowymi.

Okres powojenny: boom gospodarczy
W 1948 r. gospodarka zaczęła się ożywiać i dostępność surowców uległa poprawie. Z tego względu, iż była to praca lekka fizycznie, firma rekrutowała przede wszystkim kobiety. Dodatkowo, pozytywny trend gospodarczy doprowadził do wzrostu zapotrzebowania na systemy księgowe.
Na początku lat pięćdziesiątych firma DURABLE rozpoczęła produkcję plastikowych przekładek indeksujących – co było dla niej dużym przełomem. Popyt był duży, więc w 1955 roku firma nabyła działkę o powierzchni 6000 m2, na terenie przemysłowym przy Westfalen Street (obecna lokalizacja).
W 1959 roku DURABLE wprowadziło na rynek skoroszyt DURACLIP, skoroszyt zaciskowy, która umożliwiała segregowanie dokumentów bez konieczności ich dziurkowania. Przez wiele dziesięcioleci DURACLIP był najpopularniejszym produktem DURABLE, odgrywając kluczową rolę w sukcesie firmy.
Firma DURABLE prowadziła rozbudwę swojej posesji przy Westfalen Street oraz nabyła nową działkę o powierzchni 16 000 m2 w miejscowości Kamen-Methler (niedaleko Dortmundu). Miało to na celu zamknięcie swoich pierwotnych pomieszczeń, które stały się zbyt małe. Rozwój był jasnym i wyraźnym znakiem, że rodzinna firma kwitnie.
Na początku lat pięćdziesiątych firma DURABLE rozpoczęła produkcję plastikowych przekładek indeksujących – co było dla niej dużym przełomem. Popyt był duży, więc w 1955 roku firma nabyła działkę o powierzchni 6000 m2, na terenie przemysłowym przy Westfalen Street (obecna lokalizacja).
W 1959 roku DURABLE wprowadziło na rynek skoroszyt DURACLIP, skoroszyt zaciskowy, która umożliwiała segregowanie dokumentów bez konieczności ich dziurkowania. Przez wiele dziesięcioleci DURACLIP był najpopularniejszym produktem DURABLE, odgrywając kluczową rolę w sukcesie firmy.
Firma DURABLE prowadziła rozbudwę swojej posesji przy Westfalen Street oraz nabyła nową działkę o powierzchni 16 000 m2 w miejscowości Kamen-Methler (niedaleko Dortmundu). Miało to na celu zamknięcie swoich pierwotnych pomieszczeń, które stały się zbyt małe. Rozwój był jasnym i wyraźnym znakiem, że rodzinna firma kwitnie.

Lata 70: zwiększenie produkcji
W ciągu zaledwie pięciu lat- od rozpoczęcia produkcji w nowym zakładzie w Kamen-Methler w 1965 roku- okazało się, że firma musi się dalej rozwijać. Do 1978 roku powierzchnia hali produkcyjnej została zwiększona do 10 000 m2.
Firma coraz bardziej starała się zdobyć przyczółek na rynku międzynarodowym. Początkowo, do sąsiednich krajów europejskich DURABLE wysyłało swoich przedstawicieli handlowych i korzystało z usług importerów.
Firma coraz bardziej starała się zdobyć przyczółek na rynku międzynarodowym. Początkowo, do sąsiednich krajów europejskich DURABLE wysyłało swoich przedstawicieli handlowych i korzystało z usług importerów.

Lata 80 i 90: internacjonalizacja i ekspansja
W latach 80 firma DURABLE wyraźnie koncentrowała się na ekspansji międzynarodowej. W celu zdobycia silniejszej pozycji na rynkach zagranicznych, firma założyła pierwsze filie: w Anglii i Szwecji, a następnie w Holandii. Po raz pierwszy, zwróciła również uwagę na rynki poza Europą.
DURABLE rozpoczyna produkcję w nowym zakładzie w miejscowości Gotha w Turyngii. Zaledwie kilka lat później, firma DURABLE inwestuje w kolejną fabrykę, która znajduje się na tym samym terenie.
W tym samym czasie, firma podjęła restrukturyzację swojej logistyki i dystrybucji. Do dziś, zakład w Iserlohn jest permanentnie przekształcany z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.
Do portfolio firmy dodano liczne produkty, w tym systemy paneli prezentacyjnych SHERPA® i pojemniki CD MOBIL. Założono filię w Belgii.
DURABLE rozpoczyna produkcję w nowym zakładzie w miejscowości Gotha w Turyngii. Zaledwie kilka lat później, firma DURABLE inwestuje w kolejną fabrykę, która znajduje się na tym samym terenie.
W tym samym czasie, firma podjęła restrukturyzację swojej logistyki i dystrybucji. Do dziś, zakład w Iserlohn jest permanentnie przekształcany z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, żeby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu.
Do portfolio firmy dodano liczne produkty, w tym systemy paneli prezentacyjnych SHERPA® i pojemniki CD MOBIL. Założono filię w Belgii.

Nowe tysiąclecie
Po powstaniu nowych filii: we Francji, Austrii, USA i Rosji nastąpił gwałtowny rozwój eksportu, który stanowi obecnie prawie 50% sprzedaży firmy.
Zwracając uwagę na stabilny i zrównoważony rozwój, firma postanowiła zabezpieczyć swoją produkcję poprzez budowę nowej fabryki w Polsce. Nowy zakład produkcyjny w Szczecinie o powierzchni około 24 000 m2 został oficjalnie otwarty w 2006 roku.
Firma DURABLE nabyła fińską markę IDEALPLAST. Dzięki temu, mogła poszerzyć swoje portfolio produktów. Dodatkowo, przejmowała linie produktowe od innych firm, co umożliwiało dalsze poszerzanie oferty o nowe artykuły biurowe oraz produkty do gospodarowania odpadami.
Zwracając uwagę na stabilny i zrównoważony rozwój, firma postanowiła zabezpieczyć swoją produkcję poprzez budowę nowej fabryki w Polsce. Nowy zakład produkcyjny w Szczecinie o powierzchni około 24 000 m2 został oficjalnie otwarty w 2006 roku.
Firma DURABLE nabyła fińską markę IDEALPLAST. Dzięki temu, mogła poszerzyć swoje portfolio produktów. Dodatkowo, przejmowała linie produktowe od innych firm, co umożliwiało dalsze poszerzanie oferty o nowe artykuły biurowe oraz produkty do gospodarowania odpadami.

Od 2010 do teraz: Cyfryzacja zmienia świat pracy
Firma DURABLE jest skoncentrowana nie tylko na świetnie sprzedających się produktach, takich jak DURAFRAME i VARICOLOR, ale również na cyfryzacji oraz sposobie, w jaki zmienia ona miejsca pracy, procesy produkcyjne i zasoby. Wraz z postępem cyfryzacji, różne produkty, które przez dziesięciolecia były bestsellerami, stały się zbędne. Firma DURABLE stara się sprostać temu wyzwaniu. Poprzez opracowanie serii uchwytów do tabletów i monitorów, chce podkreślić wagę, jaką przywiązuje do nowoczesnych oraz ergonomicznych miejsc pracy.
W 2015 roku firma DURABLE wprowadziła markę LUCTRA- innowacyjny system oświetlenia oparty na oświetleniu skoncentrowanym na człowieku i jego potrzebach. LUCTRA jest logicznym uzupełnieniem portfolio produktów firmy skierowanych do nowoczesnych miejsc pracy.
W 2015 roku firma DURABLE wprowadziła markę LUCTRA- innowacyjny system oświetlenia oparty na oświetleniu skoncentrowanym na człowieku i jego potrzebach. LUCTRA jest logicznym uzupełnieniem portfolio produktów firmy skierowanych do nowoczesnych miejsc pracy.

2020: DURABLE świętuje swoje 100-lecie
DURABLE obchodzi swoje setne urodziny. Ta rocznica napełnia nas dumą i odwagą, by stawić czoła wielkim wyzwaniom w przyszłości.
Nowa dekada przyniosła duże zmiany w firmie DURABLE: nasz wieloletni dyrektor generalny Horst-Werner Maier-Hunke odchodzi po czterdziestu latach pracy w firmie. Jego następcą został Rolf Schifferens, który będzie kierował firmą obok Matthiasa Laue.
Nowa dekada przyniosła duże zmiany w firmie DURABLE: nasz wieloletni dyrektor generalny Horst-Werner Maier-Hunke odchodzi po czterdziestu latach pracy w firmie. Jego następcą został Rolf Schifferens, który będzie kierował firmą obok Matthiasa Laue.
